استارت آپ چیست

استارتاپ یا استارت آپ نامی انگلیسی برای شرکت های نوپا هستند که معمولا بر پایه ایده هایی ریسک پذیر به وجود می آیند که مدل کسب و کار آنها به صورت روشنی مشخص نیست اما دارای رشد سریعی هستند که برای حل نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در جوامع تشکیل می شوند.

معمولا عملکرد یک استارت آپ می تواند رشد بیشتری از شرکت های قدیمی و با سابقه را برای خود ایجاد کند. در استارت آپ ها معمولا هزینه راه اندازی کمتر و ریسک و توان بالقوه بیشتر از سایر شرکت ها است.

چه شرکت هایی را می توان استارت آپ نامید؟

استارت آپ ها معمولا از یک ایده نوآورانه شروع می شوند که هدف آن ها رفع یک مشکل یا بهبود یک وضعیت در جامعه باشد که به سرعت توانایی رشد و گسترش در بازار هدف را داشته باشد. هرچند ممکن است در بعضی از استارت آپ ها بازار هدف چندان مشخص نباشد. یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود یک سرکت را استارتاپ بدانیم چابکی آن است. استارتاپ ها باید بتوانند به سرعت رشد کنند ، هزینه های خود را کاهش دهند و با تکنولوژی روز هماهنگ باشند.

چگونه استارت آپ خودم را راه اندازی کنم؟

اگر قصد راه اندازی یک استارت آپ را دارید باید بدانید قبل از هرچیز چه میزان به آن علاقه دارید؟ اگر علاقه شما صرفا کسب درآمد است بهتر است وارد این موضوع نشوید! در سختی های پیش رو تنها علاقه و عشق به کار است که می تواند شما را به جلو براند.

ایده دارید؟ برای شروع کافی است. حالا لازم است ایده خود را بررسی کنید و به آن شاخ و برگ دهید. بررسی کنید ببینید اگر ایده شما قبلا اجرا شده است چگونه بوده است و اگر قبلا توسط کارآفرینان دیگری شکست خورده است ، علت شکست ایده چه بوده است. باید تمام زوایای آن را در نظر بگیرید. از مهمترین منابعی که میتوانید استفاده کنید بررسی ایده شما و نوع پیاده شدن آن در کشورهای دیگر است که می تواند دید شما را وسیع تر کند. احتمالا پس از انجام یک بررسی کامل در این مرحله متوجه خواهید شد ایده شما قابلیت اجرایی دارد یا خیر!

چگونگی تامین مالی و یافتن سرمایه گذار

شاید شما توانایی مالی حمایت از ایده و استارت آپ خود را داشته باشید اما در بسیاری از موارد اینگونه نیست. حتی اگر توانایی این کار را داشته باشید ، منطقی است که نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنید. جهت تامین مالی می توان از صندوق های کارآفرینی وام دریافت کرد که با توجه به شرایط خاص احتمالا گرفتن آن کار آسانی نباشد. در تمام دنیا استفاده از شتابدهنده ها جهت استارتاپ ها مرسوم است.

یک شتابدهنده عموما دارای کارگاه های آموزش ، اساتید کارآفرینی و متخصصین بازار است که پس از ثبت ایده نسبت به بررسی ایده و استارت آپ اقدام می کنند و در صورتی که نتیجه پذیرش مثبت باشد اقدام به حمایت مالی و معنوی از آن استارت آپ می کنند. شتابدنده بارثاوا نیز جهت حمایت از استارت آپ ها مخصوصا در سطح شهر مشهد ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان ، دفتر کار رایگان ، تجهیزات رایگان ، هاست رایگان و سایر خدمات می کند تا در شروع بسیاری از موانع برای یک کارآفرین جوان رفع شوند.

در مقاله های بعدی در مورد شتابدهنده ها مطالب بیشتری ارائه خواهیم کرد.


0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *